Pages

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εικονική πραγματικότητα για την υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

Μια νέα εμπειρία
Πιστεύω ότι το να δίνεις στους μαθητές/τριες την ευκαιρία να μπουν σε ένα μέρος που δεν είχαν βιώσει ποτέ είναι ένα ισχυρό εργαλείο. Ωστόσο υπάρχει μια διαφορά μεταξύ μιας ωραίας ιδέας και της πραγματικότητας του να βλέπεις μαθήτρια με βαριές κινητικές δυσκολίες να φοράει τα vr γυαλιά και να κολυμπά εικονικά με χελώνες, καρχαρίες και φάλαινες. Δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψουν το βλέμμα στο πρόσωπό της. Η εικονική πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα στους/ις μαθητές/τριες, που περιορίζονται από προβλήματα κινητικότητας ή άλλες δυσκολίες, την ευκαιρία να δουν τις πυραμίδες, να πετούν στα σύννεφα ή ακόμα και να ταξιδέψουν στον Άρη. Υπάρχουν αρκετές έρευνες που δείχνουν ότι η χρήση της τεχνολογίας αυτής βοηθάει και σωματικά και νοητικά τον/την μαθητή/τρια.

Προσαρμοσμένο περιεχόμενο

Επίσης με τη χρήση μιας κάμερας 360 μοιρών επιτρέπει τη δυνατότητα να τραβήξω τις δικές μου εικόνες και βίντεο και να ενσωματώσω αυτή τη λειτουργία στην διαδικασία της μάθησης. Μαθητές/τριες που έχουν δυσκολίες στη μνήμη μπορούν να έχουν όλα τα σχολικά ταξίδια τους σε 360, ώστε να μπορούν να ξαναζήσουν αυτές τις εμπειρίες όποτε το επιλέξουν.

Διατηρήστε την αλληλεπίδραση


Ένα από τα χαρακτηριστικά της vr εκπαίδευσης είναι η δυνατότητα όχι μόνο ελέγχου του περιεχομένου από μια εύχρηστη πύλη, αλλά και το γεγονός ότι μπορώ να δω σε ζωντανή ροή το περιεχόμενο του χρήστη και να αλληλεπιδρώ με το περιβάλλον του. Για παράδειγμα ενώ η μαθήτρια κοιτάζει μέσα σε έναν αιγυπτιακό τάφο, μπορώ να περιγράψω τι βλέπει και να θέσω συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με την εμπειρία της και σε τι επέλεξε να επικεντρωθεί. Αυτό προσφέρει πολύ περισσότερες ευκαιρίες για εξατομικευμένη μάθηση.