“Έμαθα ανάγνωση πριν πάω σχολείο, γιατί ήθελα να διαβάζω μόνος μου τα comic strips στις εφημερίδες και να μαθαίνω τι γίνεται παρακάτω, χωρίς να χρειάζεται να περιμένω τον πατέρα μου να μου διαβάσει τη συνέχεια”, δηλώνει ο Jeff Smith, δημιουργός του δημοφιλούς comic Bone.
Τα comics, σύμφωνα με πολλούς θεωρητικούς, αλλά και εκπαιδευτικούς, δε διηγούνται μόνο τις ιστορίες πλασμάτων με υπερφυσικές δυνάμεις, αλλά έχουν και τα ίδια την δύναμη να μεταφέρουν γνώση.
ΟΡΙΣΜΟΣ
Δεν υπάρχει έλλειψη ορισμών των κόμικς. Και παρά (ή ίσως λόγω) αυτού του μεγάλου αριθμού ορισμών, παραμένει λίγη συναίνεση ως προς το τι αποτελεί κόμικ. Ωστόσο, αυτή η έλλειψη συναίνεσης δεν εμπόδισε την εμφάνιση πολλών επιστημονικών έργων που εξερευνούν τα κόμικς, ή δεν εμπόδισε αισθητά την εμπλοκή των αναγνωστών με το μέσο. Πράγματι, ο Meskin ( 2007 ) αμφισβητεί την αξία του καθορισμού των κόμικς, ενώ ο Sanders ( 2013)) σημειώνει ότι με λίγες εξαιρέσεις, είναι γενικά εύκολο να εντοπίσουμε ένα κόμικ στην όραση, και μόνο όταν προσπαθούμε να θεωρήσουμε τα κόμικ γίνεται πιο δύσκολο να τα διαχωρίσουμε από άλλα μέσα. Βεβαίως, τα ψηφιακά κόμικς, με τα οποία αναφέρεται αυτό το άρθρο συγκεκριμένα, βρίσκονται συχνά στο πιο ασαφές άκρο του φάσματος και είναι πιο πιθανό να περιλαμβάνουν αυτές τις εξαιρέσεις που περιγράφει ο Sanders. Αλλά τι πραγματικά κερδίζουμε από το να έχουμε μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το εάν ένα κωμικό κόμικ πρέπει να θεωρείται κόμικ ή κινούμενο σχέδιο; Ανεξάρτητα από το πώς το ταξινομείτε, έχετε ακόμα ένα έργο τέχνης και λογοτεχνίας.
Ωστόσο, η αξία των ορισμών δεν βρίσκεται στη φύση τους, αλλά στο σκοπό τους - σε ό, τι ορίζετε για . Η έλλειψη συναίνεσης για έναν ορισμό των κόμικς μπορεί εν μέρει να προκύψει επειδή οι άνθρωποι προσεγγίζουν τα κόμικς από διαφορετικές οπτικές γωνίες και τα εξερευνούν για διαφορετικούς σκοπούς - οι συζητήσεις σχετικά με τις σχετικές αξίες των φορμαλιστικών, ιστορικών και κοινωνιολογικών προσεγγίσεων στον ορισμό ισχύουν ως απόδειξη αυτής της πτυχής του δημόσια συζήτηση. Ως εκ τούτου, οι γενικοί ορισμοί που στοχεύουν στον ορισμό όλων των κόμικς για όλους τους σκοπούς δεν είναι ποτέ πιθανό να βρουν συναίνεση ή να είναι καθολικά χρήσιμοι. Μια πιθανώς πιο χρήσιμη προσέγγιση είναι ένας λειτουργικός ορισμός.
Οι ορισμοί εργασίας δημιουργούνται για συγκεκριμένους σκοπούς και λόγω αυτών των ιδιαιτεροτήτων, δεν είναι ασυνήθιστο να διαφέρουν οι ορισμοί εργασίας. Για παράδειγμα, το ανεξάρτητο κατάστημα κόμικς στοχεύει να παρέχει ποικίλο απόθεμα στους πελάτες του και ως τέτοιο ορίζει τα κόμικς ως «ιστορίες που διηγούνται μια ακολουθία αντιπαρατιθέμενων εικόνων». Αυτό τους οδηγεί να ορίσουν στοιχεία όπως η τριλογία του Klassen's Hat ( 2011 , 2012 , 2016 ) και ο Tan's Eric ( 2010) ως κόμικς, ενώ σε άλλα πλαίσια, αυτά τα αντικείμενα θεωρούνται βιβλία εικόνων (προσωπική επικοινωνία, 28 Ιουνίου 2017). Αντίθετα, μια βιβλιοθήκη κολεγίου, η οποία ασκεί πίεση στο χώρο, διακρίνει μεταξύ κόμικς και εικονογραφημάτων, χωρίς να συλλέγει κόμικς, καθώς η βιβλιοθήκη δεν συλλέγει «κυρίως οπτικά αντικείμενα». Ωστόσο, κάνουν μια εξαίρεση από αυτήν την οδηγία για τα εικονογραφημένα βιβλία, καθώς έχουν μια μεγάλη συλλογή παιδικής λογοτεχνίας, και ως εκ τούτου, έχουν και την τριλογία του Klassen's Hat και τον Tan's Eric στη συλλογή εικονογραφημάτων τους (προσωπική επικοινωνία, 28 Ιουνίου 2017). Το μέσο των κόμικς ορίζεται διαφορετικά από αυτά τα δύο ιδρύματα, ανάλογα με τους ιδιαίτερους σκοπούς τους, για να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους.
Λόγω αυτής της έμφασης στον σκοπό, οι ορισμοί εργασίας είναι πάντα ανοιχτοί σε αναθεώρηση. Αυτό είναι χρήσιμο για όλα τα κόμικς καθώς επιτρέπει τάσεις και εξελίξεις, αλλά μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε αυτό το σημείο για ψηφιακά κόμικς, τα οποία επί του παρόντος εξελίσσονται παράλληλα με τις αλλαγές στην τεχνολογία. Ο Groensteen ( 2007 ) υποστηρίζει ότι η συλλογή των κόμικς σε άλμπουμ μετέφερε την τεχνική ενότητα των κόμικς από το οριζόντιο τμήμα σε ολόκληρη τη σελίδα και σημειώνει πώς η σελίδα έχει πλέον γίνει μια καθοριστική πτυχή των κόμικς. Είναι λογικό να υποθέσουμε, ως εκ τούτου, ότι καθώς τα ψηφιακά κόμικς συνεχίζουν να εξελίσσονται, άλλες καθοριστικές τεχνικές μονάδες μπορεί να εμφανιστούν στο προσκήνιο και ίσως χρειαστεί να συμπεριληφθούν στους ορισμούς.
Τα comics, σύμφωνα με πολλούς θεωρητικούς, αλλά και εκπαιδευτικούς, δε διηγούνται μόνο τις ιστορίες πλασμάτων με υπερφυσικές δυνάμεις, αλλά έχουν και τα ίδια την δύναμη να μεταφέρουν γνώση.
ΟΡΙΣΜΟΣ
Δεν υπάρχει έλλειψη ορισμών των κόμικς. Και παρά (ή ίσως λόγω) αυτού του μεγάλου αριθμού ορισμών, παραμένει λίγη συναίνεση ως προς το τι αποτελεί κόμικ. Ωστόσο, αυτή η έλλειψη συναίνεσης δεν εμπόδισε την εμφάνιση πολλών επιστημονικών έργων που εξερευνούν τα κόμικς, ή δεν εμπόδισε αισθητά την εμπλοκή των αναγνωστών με το μέσο. Πράγματι, ο Meskin ( 2007 ) αμφισβητεί την αξία του καθορισμού των κόμικς, ενώ ο Sanders ( 2013)) σημειώνει ότι με λίγες εξαιρέσεις, είναι γενικά εύκολο να εντοπίσουμε ένα κόμικ στην όραση, και μόνο όταν προσπαθούμε να θεωρήσουμε τα κόμικ γίνεται πιο δύσκολο να τα διαχωρίσουμε από άλλα μέσα. Βεβαίως, τα ψηφιακά κόμικς, με τα οποία αναφέρεται αυτό το άρθρο συγκεκριμένα, βρίσκονται συχνά στο πιο ασαφές άκρο του φάσματος και είναι πιο πιθανό να περιλαμβάνουν αυτές τις εξαιρέσεις που περιγράφει ο Sanders. Αλλά τι πραγματικά κερδίζουμε από το να έχουμε μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το εάν ένα κωμικό κόμικ πρέπει να θεωρείται κόμικ ή κινούμενο σχέδιο; Ανεξάρτητα από το πώς το ταξινομείτε, έχετε ακόμα ένα έργο τέχνης και λογοτεχνίας.
Ωστόσο, η αξία των ορισμών δεν βρίσκεται στη φύση τους, αλλά στο σκοπό τους - σε ό, τι ορίζετε για . Η έλλειψη συναίνεσης για έναν ορισμό των κόμικς μπορεί εν μέρει να προκύψει επειδή οι άνθρωποι προσεγγίζουν τα κόμικς από διαφορετικές οπτικές γωνίες και τα εξερευνούν για διαφορετικούς σκοπούς - οι συζητήσεις σχετικά με τις σχετικές αξίες των φορμαλιστικών, ιστορικών και κοινωνιολογικών προσεγγίσεων στον ορισμό ισχύουν ως απόδειξη αυτής της πτυχής του δημόσια συζήτηση. Ως εκ τούτου, οι γενικοί ορισμοί που στοχεύουν στον ορισμό όλων των κόμικς για όλους τους σκοπούς δεν είναι ποτέ πιθανό να βρουν συναίνεση ή να είναι καθολικά χρήσιμοι. Μια πιθανώς πιο χρήσιμη προσέγγιση είναι ένας λειτουργικός ορισμός.
Οι ορισμοί εργασίας δημιουργούνται για συγκεκριμένους σκοπούς και λόγω αυτών των ιδιαιτεροτήτων, δεν είναι ασυνήθιστο να διαφέρουν οι ορισμοί εργασίας. Για παράδειγμα, το ανεξάρτητο κατάστημα κόμικς στοχεύει να παρέχει ποικίλο απόθεμα στους πελάτες του και ως τέτοιο ορίζει τα κόμικς ως «ιστορίες που διηγούνται μια ακολουθία αντιπαρατιθέμενων εικόνων». Αυτό τους οδηγεί να ορίσουν στοιχεία όπως η τριλογία του Klassen's Hat ( 2011 , 2012 , 2016 ) και ο Tan's Eric ( 2010) ως κόμικς, ενώ σε άλλα πλαίσια, αυτά τα αντικείμενα θεωρούνται βιβλία εικόνων (προσωπική επικοινωνία, 28 Ιουνίου 2017). Αντίθετα, μια βιβλιοθήκη κολεγίου, η οποία ασκεί πίεση στο χώρο, διακρίνει μεταξύ κόμικς και εικονογραφημάτων, χωρίς να συλλέγει κόμικς, καθώς η βιβλιοθήκη δεν συλλέγει «κυρίως οπτικά αντικείμενα». Ωστόσο, κάνουν μια εξαίρεση από αυτήν την οδηγία για τα εικονογραφημένα βιβλία, καθώς έχουν μια μεγάλη συλλογή παιδικής λογοτεχνίας, και ως εκ τούτου, έχουν και την τριλογία του Klassen's Hat και τον Tan's Eric στη συλλογή εικονογραφημάτων τους (προσωπική επικοινωνία, 28 Ιουνίου 2017). Το μέσο των κόμικς ορίζεται διαφορετικά από αυτά τα δύο ιδρύματα, ανάλογα με τους ιδιαίτερους σκοπούς τους, για να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους.
Λόγω αυτής της έμφασης στον σκοπό, οι ορισμοί εργασίας είναι πάντα ανοιχτοί σε αναθεώρηση. Αυτό είναι χρήσιμο για όλα τα κόμικς καθώς επιτρέπει τάσεις και εξελίξεις, αλλά μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε αυτό το σημείο για ψηφιακά κόμικς, τα οποία επί του παρόντος εξελίσσονται παράλληλα με τις αλλαγές στην τεχνολογία. Ο Groensteen ( 2007 ) υποστηρίζει ότι η συλλογή των κόμικς σε άλμπουμ μετέφερε την τεχνική ενότητα των κόμικς από το οριζόντιο τμήμα σε ολόκληρη τη σελίδα και σημειώνει πώς η σελίδα έχει πλέον γίνει μια καθοριστική πτυχή των κόμικς. Είναι λογικό να υποθέσουμε, ως εκ τούτου, ότι καθώς τα ψηφιακά κόμικς συνεχίζουν να εξελίσσονται, άλλες καθοριστικές τεχνικές μονάδες μπορεί να εμφανιστούν στο προσκήνιο και ίσως χρειαστεί να συμπεριληφθούν στους ορισμούς.