Pages

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΕΙΣ

Τα παιδιά έχουν άγριες φαντασίες. Πάρτε τον Max από το εικονογραφημένο κλασσικό Maurice Sendak, όπου είναι τα άγρια ​​πράγματα , του οποίου τα άτακτα ξεσπάσματα προκαλούν το δωμάτιό του να βλασταίνει σε ένα καταπράσινο, κατοικημένο δάσος. Σε μια παρόμοια εμπειρία, θυμάμαι μια συγκεκριμένη τάξη γυμνασίου δημοτικών σχολείων, στην οποία το γυμναστήριο μετατράπηκε σε επικίνδυνο τομέα ενός «γορίλλα» που έπαιζε σπαθί - έπαιξε ο δάσκαλός μου στο γυμναστήριο. Ο μασκοφόρος αρπακτικός κρύφτηκε πίσω από κολοσσιαία δέντρα από έλατα μπλε γυμναστικής χαλάκια και μπερδεμένα αμπέλια καθαρού φορτίου πριν ξεπηδήσει για να μας κυνηγήσει υστερική, πικρή νεότητα.
Οι νέοι –και οι νέοι στην καρδιά– έχουν μια φαινομενικά άπειρη ικανότητα να προβάλλουν φαντασιώσεις σε συνηθισμένους χώρους. Είναι αυτός ο πυρήνας της ευρυαισθησίας δημιουργικότητας που συνεχίζει την ενηλικίωση, αγωνίζεται να παραμείνει ζωντανός και να μας ωθήσει να συνεχίσουμε να φαντάζουμε νέους και καλύτερους κόσμους. Οι Σουηδοί εκπαιδευτικοί φαίνεται να το είχαν αυτό κατά νου όταν ανέθεσαν στους αρχιτέκτονες της Rosan Bosch να κατασκευάσουν ένα εντελώς πρωτότυπο είδος σχολικής σχολής. Η Σουηδική Οργάνωση Ελεύθερων Σχολείων Vittra πρωτοστάτησε σε ένα νέο είδος παιδαγωγικού χώρου, ειδικά έναν χωρίς τοίχους. Έφυγαν οι αίθουσες διδασκαλίας και η άκαμπτη ευθυγράμμιση των γραφείων τους, και στη θέση τους αναδύεται ένα πολύχρωμο, απρόσκοπτο τοπίο με αφηρημένα θεματικά περιβάλλοντα μάθησης.
Οι αρχές της Σχολής Vittra περιστρέφονται γύρω από την ανάλυση της φυσικής και μεταφορικής ταξικής διαίρεσης ως θεμελιώδες βήμα για την προώθηση της πνευματικής περιέργειας, της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς. Επομένως, στην προσαρμοσμένη τοποθεσία της Στοκχόλμης της Vittra, οι χώροι ορίζονται χαλαρά μόνο από διαπερατά σύνορα και μεγάλα, αφηρημένα ορόσημα. Όπως εξήγησαν οι αρχιτέκτονες, «αντί για κλασικές διαιρέσεις με καρέκλες και τραπέζια, ένα γιγαντιαίο παγόβουνο για παράδειγμα χρησιμεύει ως κινηματογράφος, πλατφόρμα και χώρος χαλάρωσης και θέτει το πλαίσιο για πολλούς διαφορετικούς τύπους μάθησης», ενώ «τα ευέλικτα εργαστήρια το καθιστούν δυνατό να δουλέψουμε πρακτικά με θέματα και έργα. "
Η Rosan Bosch ήταν ιδιαίτερα προσεκτική για την αποφασιστικότητα των σχολείων Vittra να εισαγάγουν τα ψηφιακά μέσα ως βασικό παιδαγωγικό εργαλείο, παρέχοντας άφθονο χώρο στους μαθητές να εργαστούν σε μεμονωμένους φορητούς υπολογιστές σε μεγάλες ή μικρές ομάδες. Οι ορθολογικές διαιρέσεις του χώρου με καθορισμένες συναρτήσεις αντικαθίστανται επομένως από μια ρέουσα εσωτερική τοπογραφία που προσφέρεται για απεριόριστες χρήσεις και επιπλέον εμπνέει τους μαθητές να πάρουν το χώρο ως γόνιμο έδαφος για να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν τις δικές τους ιδέες. Επίσης, δεν μπορεί να βοηθήσει, αλλά να γίνει σύγκριση με τις αξιοζήλευτη χώρους γραφείων σχεδιασμένο για το Facebook και η AOL από Studio O + A . Εάν αυτή είναι μια τάση, το σκάβουμε!

[Όλες οι φωτογραφίες © Kim Wendt και Rosan Bosch]